11 December 2009

Aku Dia dan Beruk

19 NOVEMBER ITU
Aku telah menjadi pembunuh???
Hari yg malang buatku
otw balik keje, aku ikut jalan balik bukit yg merupakan shortcut ke kuala perlis
Seperti biasa, speed biasa je..110km/j then tiba-tiba je ada seekor beruk gemuk, besor tiba-tiba melintas dengan lajunya


OMAKKKK KAUUU!!!!!

Aku tergamam!!! Tak sempat brek..
Aku telah pun selamat melanggar haiwan itu..Astaghfirullah
terasa kereta aku telah menindihnya dengan jayanya..
Dari cermin pandang belakang, ku lihat serpihan badan yg aku agak2 mcm ekor terputus
Mujur kereta aku tidak terbabas, walaupun momentum pelanggaran tersebut agak kuat


tapi.......


Bila aku patah balik nak check keadaan haiwan tersebut, aku kehairanan


kenapa????
kenapa tiada apa-apa di atas jalan?
kenapa tiada darah?
mana beruk tu pergi?
masih hidupkah dia??
kenapa?
bagaimana?


Persoalan yg aku sendiri tiada jawapan
aku yakin itu bukan hantu
bukan hantu yg aku takutkan
Aku takut beruk itu masih hidup dan lari ke hutan dan mati dalam keadaan terseksa


YaAllah...ampunkanlah hambaMu ini
Aku tidak sengaja


LIHATLAH apa dah jadi pada kereta aku..















2 comments:

anyssafryn said...

kesian kat kodok.....kodok tak bsalah!!!!!!!!

my_iziati said...

sian kat kodok aku...alolo comot dah dier...haha

Post a Comment