21 July 2015

Berbuka Puasa Di Alor Star

 Ahaaa.. Walaupun ni dah hari raya ke 5, rasa nak post juga tentang iftar di Kedah. Al maklumla dah penat berpantang, nak jugak merasa makanan best2.

Kali ni berbuka di Nasi Lemak Royale, Pantai Johor. Bertolak dari Perlis kul 6ptg++ , elok2 sampai ja dah pukul 7pm. Elok sangatla dah nak dekat2 berbuka.

Sapa yg taktau, nama kedai ni nasi lemak, tp jgn duk bayang nasi lemak putih, sambal bilis bagai tu ya.. ni ala nasi kandar. Nasi pun kaler kuning.

.
.
.
Tengokla betapa ramainya dok beratur . Ni bukan time nak berbuka ja tau. Hari2 kena beratur. Tu petanda kedai sedap ( tekak aku la ) ..




Husband beratur giliran ke 30. Hameekk kawww. Org dah azan maghrib pun masih ada 3org lagi kat depan

..

Nasi aku harusla kuah banjir..Dahlama kot xmkan kuah banjir / gulai / kari since preggy sbb tekak meloya. Pembawakan budak.

...

Aku pilih ayam goreng, kobis, sotong , hubby cuma amik ayam goreng ja. Air pulak kena order dlm jug ja sbb dh dekat time berbuka. Air teh ais ( separuh ). Total RM15. Murahla kot bg aku.

Lepas berbuka kami g solat kat airport dah 1 jalan je then bergegas shopping baju raya husband n anak. Baju raya aku beli online je since 5 bln lepas ( masa tgh preggy ).

Penat bertawaf, kami terjah satu kedai lagi utk supper. Okeyy..ranap diet aku masa pantang hari tu.

Ni roti doll okey.. Famous kat Kedah ni. Kat bwh telur tu roti canai , di banjirkan dan letak telur goyang satu.. Lazaaaattt yang amat.

First time try, nanti boleh datang lagi. Lokasi , Faroq Roti Doll , Jln Hutan Kampung



Sampai jumpa lagi...daaa

0 comments:

Post a Comment